با حضور اعضای شورای فرهنگی: چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد

چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در سال جاری روز دوشنبه ۶ آذر با حضور اعضای این شورا برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، این جلسه با حضور دکتر مهدی باصولی، رئیس دانشگاه؛ دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی؛ دکتر عیسی علیزاده، مشاور اجرايي رييس دانشگاه؛ دکتر مجید نجارزاده، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛ دکتر زهرا حسین‌نژاد، عضو هیات‌علمی دانشگاه، دکتر محمدمهدی اخویان و دکتر علی‌اکبر کیوانفر از اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه؛ مهدی نامداری، مسوول بسیج دانشگاه؛ صدرا عمویی، زینب نجفی و محمدابراهیم حبیبی، مسوولان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی باصولی، رئیس دانشگاه، ایام فاطمیه را تسلیت گفت و ضمن معارفه حجه‌الاسلام‌والمسلمین عبدی مقدم، به‌عنوان نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در شورای فرهنگی و کمیته انضباطی دانشگاه علم و فرهنگ، گفت: حضور این استاد حوزه و دانشگاه که دارای سوابق ارزنده فرهنگی در دانشگاه‌ هستند، موجب کمک به توسعه و تعالی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بوده و برکاتی را به همراه دارد. همچنین، دکتر باصولی ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های محمدمهدی جباری، مسوول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه، مهدی نامداری را به عنوان مسوول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه معرفی کرد.
در ادامه، حجه‌الاسلام‌والمسلمین عبدی مقدم ضمن تسلیت ایام فاطمیه، معارف اهل بیت(ع) را ظرفیتی ممتاز و بی‌پایان برای تهیه و تدوین برنامه‌های فرهنگی در میان دانشجویان دانست.
وی تبیین و ترویج معارف اهل‌بیت(ع)، حقائق قرآن کریم و آموزه‌های ائمه معصومین (ع)، در کنار ایجاد فضای بانشاط و خردورزانه را موجب ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه دانست.
در ادامه، دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گرامیداشت هفته بسیج و خوشامد به اعضای جدید شورا، اهم مباحث مربوط به دستور جلسه چهارمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه در سال جاری را مطرح کرد.
وی همچنین علاوه بر معارفه نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در شورای فرهنگی و کمیته انضباطی دانشگاه، درباره موضوعاتی ازجمله اردوهای پیشنهادی «انجمن‌های علمی – دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج دانشجویی به معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی» و «هم‌ا‌ندیشی درخصوص مراسم روز دانشجو» به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در ادامه نیز ضرورت درنظرداشتن شئونات و مقررات در برگزاری اردوهای دانشجویی، توجه به اردو به‌مثابه فعالیتی فرهنگی و آموزشی و محلی برای یادگیری و تجربه، مستندسازی اردوهای برگزارشده، حضور و مشارکت اثربخش اساتید در اردوهای دانشجویی، توجه به اقتضائات دانشجویی، جلب نظرات و مشارکت دانشجویان در برگزاری مراسم روز دانشجو ازجمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.
همچنین تهیه و تدوین شیوه‌نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و تنظیم برنامه‌های مربوط به مراسم روز دانشجو در کمیته هیات‌رئیسه دانشگاه ازجمله مصوبات این جلسه بود.